Vedrørende ny hytte på Svartevatnet - Uttalelse fra styret i Vågstranda IL

Postet av Eskild Svendson den 23. Jan 2020

Vedrørende hytte på Svartevatnet.

Vågstranda Idrettslag applauderer initiativet til Vågstranda VEL om å få satt opp ny hytte ved Svartevatnet. Vi i Vågstranda Idrettslag aktiviserer barn og unge gjennom ulike aktiviteter, og tilrettelegging av turmål, merking av løyper og stier, også i området ved Svartevatnet.
Styret i Vågstranda IL har informert Vågstranda VEL om at vi ønsker å støtte bygging av ny hytte på Svartevatnet med kroner 100.000,- forutsatt at veien opp Reistaddalen blir tilgjengelig for alle, naturligvis med bompenger som på andre fjellveier i både Rauma og Vestnes. Vågstranda IL representerer sine medlemmer og ivaretar deres interesser. Vi vet at Svartevatnet og området rundt er for mange mer eller mindre utilgjengelig da det for svært mange er altfor langt å gå, dersom man ikke kan kjøre opp.
Styret i Vågstranda IL har fått beskjed om at det ikke vil bli åpen vei for allmennheten, og har dermed besluttet at det ikke vil være riktig av oss å gi penger til dette formålet, da det kommer et fåtall til gode.

Ingenting hadde gledet oss mer enn å gi 100.000,- til dette formålet og at vi hadde fått en bomvei som gjorde et fantastisk turområdet tilgjengelig for mange flere. Sånn ser det dessverre ikke ut til å bli.

Styret i Vågstranda IL